A 9000-2 EB

Globetrotter XXL
Globetrotter XXL / A 9000-2 EB
Ditt skritt mot A 9000-2 EB
Lengde
886 cm
Bredde
235 cm
Høyde
345 cm
Maks antall soveplasser
6
Pris
3 252 000,00 NKR
Alkove

Planløsning A 9000-2 EB

Koselig sittegruppe, passasjen til førerkabinen kan lukkes med puter og sittegruppen kan dermed utvides

Enkeltsenger 200x80 cm (venstre) og 195x80 cm (høyre)

70 cm bred bodelsdør

Romslige klesskap til høyre/venstre under fotenden av enkeltsengene, dreibare spotlights som leselys og 230V/USB-uttak

Ingen nivåforskjell i bodel

Avtrekkshette for avtrekksluft (tillggsutstyr) med tilbakeslagsventil (kald luft utenfra kommer ikke inn i kjøretøyet) på kjøkkenet

360°
360°-visning

360-gradersbildene er ment å gi deg et inntrykk av rommet. Vær oppmerksom på at møbelstoff og tredekor av tekniske årsaker ikke alltid vises korrekt.

Utvendig design

Kraftig 3,0 l JTD-motor med 210 hk (154 kW), automatgir, bakhjulsdrift, tvillingdekk, luftfjæret drivaksel, full LED nær- og fjernlys

Absolutt vinterbestandighet på grunn av oppvarmet, dobbeltbunn med frostbeskyttet installasjon

Vannbåren varme som standard. Behagelig varme selv i de kaldeste temperaturer. Ideell for allergikere, siden det ikke virvles opp støv

Profesjonell selvforsyning takket være 150 Ah-batteri og 230 l ferskvannstank

Lifetime Plus-konstruksjonsteknologi med en absolutt råtesikker og holdbar veggkonstruksjon

Globetrotter XXL A

  • BODEL - Luksus i visjonær design

    Gjennomgående, jevnt gulv i bodelen. Varmes opp via det oppvarmede dobbeltgulvet

  • BODEL - Luksus i visjonær design

    Her får alle plass rundt bordet. Når døren til førerhuset lukkes, gjør det ekstra puteelementet at du får en sjenerøs rundsittegruppe • A 9000-2

  • BODEL - Luksus i visjonær design

    Hvis du trenger enda mer soveplass, kan du enkelt og greit bygge om sittegruppen til en seng for to personer

  • BODEL - Luksus i visjonær design

    Førerhuset kan skilles fra bodelen med en stabil treskyvedør. Da holder du kulden eller varmen ute. I og med at døren kan låses, slipper du også ubudne gjester

  • SOVEROM - Rom for søte drømmer

    Enkeltsengene er på 200 × 80 eller 195 × 80 cm. De kan gjøres om til én stor liggeplass som går over hele bredden av bobilen. • A 9000-2

  • SOVEROM - Rom for søte drømmer

    Alkoven et komfortabelt, atskilt soveområde. Målene på 215 × 150 passer godt også til storvokste personer. Alkoven brukes også gjerne som ekstra oppbevaringsplass. Den kan vippes opp slik at den gir bedre tilgang til førerhuset.

  • SOVEROM - Rom for søte drømmer

    Masser av oppbevaringsplass. • A 9000-2

  • BAD - Velværeoase

    Stort baderom med uovertruffen plass

  • BAD - Velværeoase

    Stort dusjkabinett med pleksiglassdører, regndusj og stemningsbelysning

  • BAD - Velværeoase

    Stort speilskap, akkurat som hjemme

  • KJØKKEN - Stjernekjøkken

    De store skuffene låses automatisk når motoren starter

  • SKJØKKEN - Stjernekjøkken

    Ulike praktiske elementer som kroker og hyller kan festes til skinnesystemet

  • KJØKKEN - Stjernekjøkken

    Stor bobil, stor matglede. I Globetrotter XXL A er det masser av plass og bevegelsesfrihet – i standsmessig eksklusiv design

UTSTYR TIL GLOBETROTTER XXL A
Høydepunkter

  • Den solide treskyvedøren holder kulde, varme og ubudne gjester unna
  • Ergonomiske pilotseter med flere justeringsmuligheter, setevarme og hydraulisk fjæring.
  • NYHET! 177 l kombiskap med stekeovn – dørene kan åpnes fra begge sider (standard i Norge)
  • Holdbar Lifetime Plus-byggeteknikk uten treinnlegg. Undergulv kledd i glassfiber.
  • Vintersikkert dobbeltgulv for frostbeskyttet plassering av vanninstallasjonen – med brukshøyde på 360 mm og gjennomgående lastemulighet.
  • 70 cm bred inngangsdør med vindu, sentrallås og elektrisk lukkehjelp.
1 / 6

Interiør XXL A

Samir
Amberes Oak

Mål

1
2
3
4
5

A 9000-2 EB

1
Lengde
886 cm
2
Total bredde
235 cm
3
Høyde
345 cm
4
Ståhøyde
211 cm
5
Hjulavstand
4750 mm

Motor

3,0 l JTD

Brennstoff Diesel

Automatgir

CCM
2 998
Yteevne
210 hk
El-installasjon
Standardutstyr
Til-/frakoblingsautomatikk for startbatteri og bodelens batteri samt kjøleskap
Baldakin med spots over inngangsdøren
Bodelbatteri AGM, 150 Ah
Kontrollpanel luksus
EBL med overspenningsbeskyttelse og separat FI-bryter
Forteltlampe 12 V
Antall stikkontakter 1x 12V, 7x 230V, 3x USB
Tilleggsutstyr
Solcellesystem 100 Watt
Indirekte, dimbar belysning på veggflaten
Ekstra AGM-bodelsbatteri 150 Ah
Varme
Standardutstyr
Vannbåren varme med bereder, automatisk avløpsventil, stengeventil for soverommet og digitalt kontrollelement
Varmeveksler til vannbåren varme
Tilleggsutstyr
Elektrisk oppvarmet alkoveseng
Vannforsyning
Standardutstyr
Trykkvannspumpesystem
Ferskvanns- og avløpstanke montert i dobbeltgulvet (isolert område)
Bryter for vannpumpe
Tilleggsutstyr
Utedusj kaldt/varmt vann i garasjen i bak
Gassinstallasjon
Standardutstyr
Oppbevaringsplass for 2 gassflasker med fyllvekt på 11 kg, med nem adgang
Tilleggsutstyr
Automatisk gassflaskeomskifter inkl. Crashsensor, EisEx og gassfilter
Gassuttak utvendig, 30 mbar

Downloads

Viktige anmerkninger for valg av bobil


Når man skal kjøpe bobil, campingvogn eller bybobil (heretter: reisemobil) er det valg av riktig grunnriss samt et tiltalende design som er særlig viktig. Men i tillegg spiller også vekten en avgjørende rolle. Det skal være plass til både familie, venner, tilleggsutstyr, tilbehør og bagasje. Samtidig foreligger det rettslige og tekniske grenser for konfigurasjon og last. Hver reisemobil er utlagt for en bestemt vekt som det ikke er tillatt å overskride under kjøredrift. Derfor må den som skal kjøpe reisemobil spørre seg: Hvordan må jeg konfigurere kjøretøyet mitt for å få plass til passasjerer, bagasje og tilbehør slik at det passer til mine behov, uten at kjøretøyet overskrider denne totalvekten? For å gjøre denne avgjørelsen enklere for deg har vi ført opp noen merknader nedenfor om ting det er særlig viktig å tenke over når du skal velge kjøretøy fra vår portefølje:

1. Den teknisk tillatte totalvekten …

… er en vekt som produsenten har spesifisert og som det ikke er tillatt å overskride. Dethleffs spesifiserer en overgrense utfra kjøretøyets grunnriss, som kan variere fra grunnriss til grunnriss (f.eks. 3500 kg, 4400 kg). I tekniske data finner du tilsvarende opplysninger for hvert grunnriss.



2. Vekten i kjøreklar tilstand …

… består – enkelt sagt – av basiskjøretøyet med standardutstyr pluss en standardvekt på 75 kg for føreren. Det er rettslig tillatt og mulig at vekten på kjøretøyet i kjøreklar tilstand avviker fra den nominelle verdien som er oppført i salgsdokumentene. Tillatt toleranse utgjør ± 5 %. Tillatt margin i kilogram for vekt i kjøreklar tilstand er angitt i hakeparentes bak vektangivelsen. For at du skal ha full innsikt i mulige vektavvik, veier Dethleffs hvert kjøretøy ved produksjonsslutt og meddeler din forhandler om veieresultatet, som så overrekkes deg.

Detaljert forklaring om vekt i kjøreklar tilstand finner du i avsnittet “Juridiske merknader”.

3. Tillatt antall personer (inkludert fører) …

… spesifiseres av produsenten i den såkalte typegodkjenningsprosessen. Dette er den såkalte passasjervekten. Man beregner utfra en standardvekt på 75 kg pr. passasjer (uten fører).

Detaljert forklaring om passasjervekt finner du i avsnittet “Juridiske merknader



4. Den fabrikkspesifiserte vekten på tilleggsutstyr …

… er en verdi som Dethleffs spesifiserer pr. grunnriss for totalvekten av tilgjengelig tilleggsutstyr. Denne begrensningen skal garantere at minste nyttelast, dvs. rettslig spesifisert fri vekt for bagasje og ettermontert tilbehør, faktisk står til disposisjon som tilleggslast for levert Dethleffs. Hvis veiingen ved produksjonsslutt unntaksvis likevel skulle vise at den faktiske lastemuligheten underskrider minste nyttelast på grunn av et tillatt vektavvik oppover, vil vi, sammen med din forhandler og deg, undersøke om vi kan øke nyttelasten ved for eksempel å redusere tillatt antall personer eller fjerne tilleggsutstyr.

Detaljert forklaring om hvordan toleransene har konsekvenser for minste nyttelast og nyttelast, finner du i avsnittet “Juridiske merknader”.

5. Ekstravekten for pakker og tilleggsutstyr…

… øker kjøretøyets faktiske vekt (= vekt i kjøreklar tilstand pluss valgt tilleggsutstyr) og reduserer nyttelasten. Den angitte verdien utgjør ekstravekten i forhold til standardutstyret på hvert enkelt grunnriss. Totalvekten på valgte pakker og tilleggsutstyr må ikke overskride den fabrikkspesifiserte vekten på tilleggsutstyr.