Den innvendige designen kombinerer håndtaksløse overskapdører i matt hvitt med naturlige trefarger og kontraster i antrasitt. Det gir en bodel som både er koselig og elegant på samme tid. Globebus Go er konstruert for to personer. Som tilleggsutstyr kan sittebenken utstyres med to 3-punktssikkerhetsbelter noe som gir til sammen fire registrerte sitteplasser for kjøring.
Den dieseldrevne luftbårne varmen er installert under sittebenken og gir varme midt i bilen, akkurat der det trengs.
Den tverrmonterte dobbeltsengen i T 15 gjør at bilen kan ha en lengde på bare 599 cm. Likevel har den en romslig liggeflate på 198 × 137–132 cm. Kombinasjonen av lukkede overskap og åpne hyller samt store oppbevaringsrom under den klappbare tverrgående sengen gir nok av praktisk oppbevaringsplass. •T 15
De behagelige enkeltsengene på romslige 201 × 80 og 193 × 75 cm kan enkelt og greit bygges om til en stor liggeplass som går over hele bredden av bilen (tilleggsutstyr). •T 45
Badet i grunnstilling! Dreieveggen ligger inntil ytterveggen og gir god plass å bevege seg på.
Når badet skal bli et dusjkabinett, er det bare å løsne festet og dreie dreieveggen over toalettet.
Dusjkabinett! Ved hjelp av skyvedøren som er kledd i kunststoff, blir badet til et dusjkabinett som er beskyttet mot vann på alle kanter. Dette er en genial måte å utnytte begrenset plass på.
Det er montert et kompressorkjøleskap på 84 l med fryserom som standard. Et 149 l kombiskap kan leveres som tilleggsutstyr.
Skuffene har robuste uttrekk av høy kvalitet og gir masser av lett tilgjengelig oppbevaringsplass.
Brennstoff Diesel
6-trinns
Når man skal kjøpe bobil, campingvogn eller bybobil (heretter: reisemobil) er det valg av riktig grunnriss samt et tiltalende design som er særlig viktig. Men i tillegg spiller også vekten en avgjørende rolle. Det skal være plass til både familie, venner, tilleggsutstyr, tilbehør og bagasje. Samtidig foreligger det rettslige og tekniske grenser for konfigurasjon og last. Hver reisemobil er utlagt for en bestemt vekt som det ikke er tillatt å overskride under kjøredrift. Derfor må den som skal kjøpe reisemobil spørre seg: Hvordan må jeg konfigurere kjøretøyet mitt for å få plass til passasjerer, bagasje og tilbehør slik at det passer til mine behov, uten at kjøretøyet overskrider denne totalvekten? For å gjøre denne avgjørelsen enklere for deg har vi ført opp noen merknader nedenfor om ting det er særlig viktig å tenke over når du skal velge kjøretøy fra vår portefølje:
1. Den teknisk tillatte totalvekten …
… er en vekt som produsenten har spesifisert og som det ikke er tillatt å overskride. Dethleffs spesifiserer en overgrense utfra kjøretøyets grunnriss, som kan variere fra grunnriss til grunnriss (f.eks. 3500 kg, 4400 kg). I tekniske data finner du tilsvarende opplysninger for hvert grunnriss.
2. Vekten i kjøreklar tilstand …
… består – enkelt sagt – av basiskjøretøyet med standardutstyr pluss en standardvekt på 75 kg for føreren. Det er rettslig tillatt og mulig at vekten på kjøretøyet i kjøreklar tilstand avviker fra den nominelle verdien som er oppført i salgsdokumentene. Tillatt toleranse utgjør ± 5 %. Tillatt margin i kilogram for vekt i kjøreklar tilstand er angitt i hakeparentes bak vektangivelsen. For at du skal ha full innsikt i mulige vektavvik, veier Dethleffs hvert kjøretøy ved produksjonsslutt og meddeler din forhandler om veieresultatet, som så overrekkes deg.
Detaljert forklaring om vekt i kjøreklar tilstand finner du i avsnittet “Juridiske merknader”.
3. Tillatt antall personer (inkludert fører) …
… spesifiseres av produsenten i den såkalte typegodkjenningsprosessen. Dette er den såkalte passasjervekten. Man beregner utfra en standardvekt på 75 kg pr. passasjer (uten fører).
Detaljert forklaring om passasjervekt finner du i avsnittet “Juridiske merknader”
4. Den fabrikkspesifiserte vekten på tilleggsutstyr …
… er en verdi som Dethleffs spesifiserer pr. grunnriss for totalvekten av tilgjengelig tilleggsutstyr. Denne begrensningen skal garantere at minste nyttelast, dvs. rettslig spesifisert fri vekt for bagasje og ettermontert tilbehør, faktisk står til disposisjon som tilleggslast for levert Dethleffs. Hvis veiingen ved produksjonsslutt unntaksvis likevel skulle vise at den faktiske lastemuligheten underskrider minste nyttelast på grunn av et tillatt vektavvik oppover, vil vi, sammen med din forhandler og deg, undersøke om vi kan øke nyttelasten ved for eksempel å redusere tillatt antall personer eller fjerne tilleggsutstyr.
Detaljert forklaring om hvordan toleransene har konsekvenser for minste nyttelast og nyttelast, finner du i avsnittet “Juridiske merknader”.
5. Ekstravekten for pakker og tilleggsutstyr…
… øker kjøretøyets faktiske vekt (= vekt i kjøreklar tilstand pluss valgt tilleggsutstyr) og reduserer nyttelasten. Den angitte verdien utgjør ekstravekten i forhold til standardutstyret på hvert enkelt grunnriss. Totalvekten på valgte pakker og tilleggsutstyr må ikke overskride den fabrikkspesifiserte vekten på tilleggsutstyr.