Globebus Go T 15

Globebus Go delintegrerte
Globebus Go delintegrerte / Globebus Go T 15
Ditt skritt mot Globebus Go T 15
Lengde
599 cm
Bredde
220 cm
Høyde
269 cm
Maks antall soveplasser
3
Pris
950 000,00 NKR
Delintegrerte

Planløsning T 15

Kompakt: 2,20 m bred og under 6 m lengde

Praktisk forlengelse av arbeidsplate

Uttrekkbart trinn foran sengen for å få lettere tilgang

Store oppbevaringsrom og klesskap under sengen, lett tilgjengelig gjennom sengebunnen som kan klappes opp

Romslig baderom med svingbart dusjvegg og skyvedør

Speil fra gulv til tak

Utvendig design

Smidig og sikker kjøring takket være kompakte VAN dimensjoner med bare 2,20 m utvendig bredde og 2,66 m utvendig høyde

Lifetime-konstruksjon med GFK-kledning og utmerket isolering

Vintercampere velger den separat tilgjengelige Vinter Komfort pakke

Globebus Go

  • BODEL - Innbydende og moderne

    Den innvendige designen kombinerer håndtaksløse overskapdører i matt hvitt med naturlige trefarger og kontraster i antrasitt. Det gir en bodel som både er koselig og elegant på samme tid. Globebus Go er konstruert for to personer. Som tilleggsutstyr kan sittebenken utstyres med to 3-punktssikkerhetsbelter noe som gir til sammen fire registrerte sitteplasser for kjøring.

  • BODEL - Innbydende og moderne

    Den dieseldrevne luftbårne varmen er installert under sittebenken og gir varme midt i bilen, akkurat der det trengs.

  • SOVEROM - sover du som om du var hjem

  • SOVEROM - sover du som om du var hjem

    Den tverrmonterte dobbeltsengen i T 15 gjør at bilen kan ha en lengde på bare 599 cm. Likevel har den en romslig liggeflate på 198 × 137–132 cm. Kombinasjonen av lukkede overskap og åpne hyller samt store oppbevaringsrom under den klappbare tverrgående sengen gir nok av praktisk oppbevaringsplass. •T 15

  • SOVEROM - sover du som om du var hjem

    De behagelige enkeltsengene på romslige 201 × 80 og 193 × 75 cm kan enkelt og greit bygges om til en stor liggeplass som går over hele bredden av bilen (tilleggsutstyr). •T 45

  • SOVEROM - sover du som om du var hjem

  • BAD - Med en smart dreieveggløsning

  • BAD - Med en smart dreieveggløsning

    Badet i grunnstilling! Dreieveggen ligger inntil ytterveggen og gir god plass å bevege seg på.

  • BAD - Med en smart dreieveggløsning

    Når badet skal bli et dusjkabinett, er det bare å løsne festet og dreie dreieveggen over toalettet.

  • BAD - Med en smart dreieveggløsning

    Dusjkabinett! Ved hjelp av skyvedøren som er kledd i kunststoff, blir badet til et dusjkabinett som er beskyttet mot vann på alle kanter. Dette er en genial måte å utnytte begrenset plass på.

  • KJØKKEN - På det kompakte kjøkkenet

  • KJØKKEN - På det kompakte kjøkkenet

    Det er montert et kompressorkjøleskap på 84 l med fryserom som standard. Et 149 l kombiskap kan leveres som tilleggsutstyr.

  • KJØKKEN - På det kompakte kjøkkenet

    Skuffene har robuste uttrekk av høy kvalitet og gir masser av lett tilgjengelig oppbevaringsplass.

  • KJØKKEN - På det kompakte kjøkkenet

UTSTYR TIL GLOBEBUS GO
Høydepunkter

  • Ekstra luke på venstre side til garasjen bak – gjør det enkelt å få med all bagasjen.
  • Indirekte stemningsbelysning over og under overskapene.
  • Panorama-takluke på 70 × 50 cm over sittegruppen
  • Elektrisk justerbare og oppvarmede sidespeil.
  • Stilige 16”-alufelger i svart.
1 / 5

Interiør

Ravello
Noce Nagano

Mål

1
2
3
4
5

Globebus Go T 15

1
Lengde
599 cm
2
Total bredde
220 cm
3
Høyde
269 cm
4
Ståhøyde
190 cm
5
Hjulavstand
3300 mm

Motor

2,0 l TDCi Ford EcoBlue

Brennstoff Diesel

6-trinns

CCM
1 995
Yteevne
130 hk
El-installasjon
Standardutstyr
Forteltlampe 12 V
EBL med overspenningsbeskyttelse og separat FI-bryter
Antall stikkontakter 1x 12V, 7x 230V, 4x USB
LED belysning i hele bilen
Til-/frakoblingsautomatikk for startbatteri og bodelens batteri samt kjøleskap
Kontrollpanel
Baldakin med spots over inngangsdøren
Bodelbatteri AGM, 95 Ah
Tilleggsutstyr
Ekstra AGM-bodelbatteri, 95 Ah
2. batteri Dual Battery System (lithium), 168 Ah
Solcellesystem 100 Watt
Varme
Standardutstyr
Diesel varmluftsvarme 6 kW med bereder og integrert høydesett
Varme montert i sittegruppen til optimal varmefordeling
Tilleggsutstyr
Diesel varmluftsvarme 6 kW med 1,8 kW elektrisk varmestav inkl. digitalt betjeningdel og integrert høydesett
Digital betjeningsdel til lufbåren varme
Elektrisk gulvoppvarming (delvis)
Vannforsyning
Standardutstyr
Senkbar vannpumpe
Ferskvannsvannstank montert i isolert og oppvarmet område
Kabler/rør under gulvet isolerte
Bryter for vannpumpe
Tilleggsutstyr
Avløpstank isolert
Gassinstallasjon
Standardutstyr
Oppbevaringsplass for en gassflaske med påfyllingsvekt 2,75 kg

Downloads

Andre kjøretøyer i modellserien Globebus Go

  • Type
  • Sengetyper
  • Lengde
Resultat00
Filter

a) Det dreier seg om en uforbindtlig prisanbefaling i NKR, som baserer på de norsk salgsprisene. Priser i andre land kan avvike på grunn av valutaomregning, utstyr i landet, moms, gebyr, transportkostnader og innføringstoll. Din handelspartner informerer deg gjerne om prisene, skattene og gebyrene som gjelder for ditt land.

*Teknisk tillatt totalvekt er en verdi som produsenten bestemmer, som kjøretøyet heller ikke får overskride i belastet tilstand. Den har derfor påvirkning på antall sitteplasser som kan tillates, muligheter for valg av spesialutstyr og resterende lastmuligheter.
Detaljerte informasjoner og vekter og konfigurasjon av kjøretøy finner du i våre tekniske data i avsnittet rettslige henvisninger og i konfigurator.

Viktige anmerkninger for valg av bobil


Når man skal kjøpe bobil, campingvogn eller bybobil (heretter: reisemobil) er det valg av riktig grunnriss samt et tiltalende design som er særlig viktig. Men i tillegg spiller også vekten en avgjørende rolle. Det skal være plass til både familie, venner, tilleggsutstyr, tilbehør og bagasje. Samtidig foreligger det rettslige og tekniske grenser for konfigurasjon og last. Hver reisemobil er utlagt for en bestemt vekt som det ikke er tillatt å overskride under kjøredrift. Derfor må den som skal kjøpe reisemobil spørre seg: Hvordan må jeg konfigurere kjøretøyet mitt for å få plass til passasjerer, bagasje og tilbehør slik at det passer til mine behov, uten at kjøretøyet overskrider denne totalvekten? For å gjøre denne avgjørelsen enklere for deg har vi ført opp noen merknader nedenfor om ting det er særlig viktig å tenke over når du skal velge kjøretøy fra vår portefølje:

1. Den teknisk tillatte totalvekten …

… er en vekt som produsenten har spesifisert og som det ikke er tillatt å overskride. Dethleffs spesifiserer en overgrense utfra kjøretøyets grunnriss, som kan variere fra grunnriss til grunnriss (f.eks. 3500 kg, 4400 kg). I tekniske data finner du tilsvarende opplysninger for hvert grunnriss.



2. Vekten i kjøreklar tilstand …

… består – enkelt sagt – av basiskjøretøyet med standardutstyr pluss en standardvekt på 75 kg for føreren. Det er rettslig tillatt og mulig at vekten på kjøretøyet i kjøreklar tilstand avviker fra den nominelle verdien som er oppført i salgsdokumentene. Tillatt toleranse utgjør ± 5 %. Tillatt margin i kilogram for vekt i kjøreklar tilstand er angitt i hakeparentes bak vektangivelsen. For at du skal ha full innsikt i mulige vektavvik, veier Dethleffs hvert kjøretøy ved produksjonsslutt og meddeler din forhandler om veieresultatet, som så overrekkes deg.

Detaljert forklaring om vekt i kjøreklar tilstand finner du i avsnittet “Juridiske merknader”.

3. Tillatt antall personer (inkludert fører) …

… spesifiseres av produsenten i den såkalte typegodkjenningsprosessen. Dette er den såkalte passasjervekten. Man beregner utfra en standardvekt på 75 kg pr. passasjer (uten fører).

Detaljert forklaring om passasjervekt finner du i avsnittet “Juridiske merknader



4. Den fabrikkspesifiserte vekten på tilleggsutstyr …

… er en verdi som Dethleffs spesifiserer pr. grunnriss for totalvekten av tilgjengelig tilleggsutstyr. Denne begrensningen skal garantere at minste nyttelast, dvs. rettslig spesifisert fri vekt for bagasje og ettermontert tilbehør, faktisk står til disposisjon som tilleggslast for levert Dethleffs. Hvis veiingen ved produksjonsslutt unntaksvis likevel skulle vise at den faktiske lastemuligheten underskrider minste nyttelast på grunn av et tillatt vektavvik oppover, vil vi, sammen med din forhandler og deg, undersøke om vi kan øke nyttelasten ved for eksempel å redusere tillatt antall personer eller fjerne tilleggsutstyr.

Detaljert forklaring om hvordan toleransene har konsekvenser for minste nyttelast og nyttelast, finner du i avsnittet “Juridiske merknader”.

5. Ekstravekten for pakker og tilleggsutstyr…

… øker kjøretøyets faktiske vekt (= vekt i kjøreklar tilstand pluss valgt tilleggsutstyr) og reduserer nyttelasten. Den angitte verdien utgjør ekstravekten i forhold til standardutstyret på hvert enkelt grunnriss. Totalvekten på valgte pakker og tilleggsutstyr må ikke overskride den fabrikkspesifiserte vekten på tilleggsutstyr.